Šiandien mokykloje vyko šilta ir jauki šventė – Pyragų diena. 🥧 Vaikai, su šypsenomis ir dideliu noru dalintis, atsinešė namuose keptus pyragus ir desertus, kviesdami visą mokyklos bendruomenę pasinerti į saldžių skonių pasaulį. Ši diena tapo ne tik gardžia švente, bet ir gražia bendrumo akimirka, kai klasės draugai, darželinukai, mokytojai bei darbuotojai galėjo pabendrauti prie arbatos puodelio ir paragauti vieni kitų iškeptų gardėsių. Pyragų dienos esmė – dalinimasis, gerumas ir bendruomeniškumas. Kiekvienas pyragas, kurį vaikai atnešė, simbolizavo rūpestį ir norą džiuginti kitus. Mokyklos koridoriuose tvyrojo ypatinga atmosfera: vaikai didžiavosi savo kepiniais, pasakojo, kaip juos gamino, dalinosi receptais, o visi susirinkusieji mėgavosi akimirka, prisimindami, kad bendruomenę stiprina ne tik žinios, bet ir paprasti, nuoširdūs susibūrimai.👫💌
Smagu, kad „Sokratus“ dirba švietimo srities lyderiai, kurie mielai dalinasi patirtimi su šalies pedagogais ir ugdymo įstaigų vadovais. Pagrindinio ir vidurinio ugdymo vadovas Gintaras skaitė pranešimą „EDU Vilnius“ organizuotoje konferencijoje „Mokau(si) 2024“ ir vedė praktines veiklas mokytojams. Didžiuojamės 🥰 „Džiaugiausi galimybe spalio 29 dieną dalyvauti „Edu Vilnius“ organizuojamoje gerųjų patirčių dalijimosi konferencijoje „Mokau(si)“. Integruotos pamokos skatina kūrybiškumą ir kritinį mąstymą, lavina mokinių retorikos įgūdžius bei gebėjimą giliau analizuoti literatūros tekstus, suvokti jų aktualumą, praturtina tradicinį mokymo procesą bei atveria platesnes galimybes mokiniams bei mokytojams. Klausydamasis Gretos, supratau, kad programos padeda ugdyti atsakingus, drąsius ir sąmoningus jaunus žmones, kurie gebės kūrybiškai spręsti gyvenimiškus iššūkius ir ieškos naujų idėjų ateities mokyklai“, – sako Gintaras.
#akademinėbendruomenė #dalijimasispatirtimi 🤓Džiaugiamės, kad „Sokratus“ pedagogai noriai imasi inovacijų švietimo srityje, yra integruotų ugdymo programų bendraautoriai ir ambasadoriai. Štai anglų kalbos mokytoja Jolanta ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Ugnė Daugpilio universitete dalyvavo Erasmus+ Small Scale Partnerships programos projekte „Teacher Capacity Building in Biodiversity“. Universiteto Gamtos tyrimų ir gamtosauginio švietimo centro mokslininkų ir Miško Briedžio mokyklos pakviestos prisidėti prie seminarų ciklo „How to develop interdisciplinary approach for biodiversity studies?“, Latvijos mokytojams pristatė beribes integracijos galimybes ir autorines integruotas programas, kalbėjo apie kalbų, menų, tiksliųjų ir gamtos mokslų integraciją, parengė praktinių užduočių, į kurias mokytojai aktyviai įsitraukė. 🗽„Latvijos pedagogams sakėme, kad mokinys pamokose turi ne tik atrasti pasaulį, bet ir pažinti save. Tarpdalykinė integracija leidžia mums eksperimentuoti, patirti nuotykio ir kūrybos džiaugsmą, mėgautis mokymosi procesu. Plačiai atverti akis ir smalsiai pažvelgti į mus supančius dalykus daug lengviau tada, kai turi įgūdžių atrakinti savo paties sielą ir protą. Mokytojo vaidmuo tokiose pamokose yra itin svarbus. Kartu dirbantys pedagogai atskleidžia nepastebėtas jungtis, siejančias skirtingas pamokas, bet kuriančias organišką pažinimo visumą ir vientisumą“, – sako mokytoja Jolanta. 🎤Smagu, kad „Sokratus“ pedagogai ne tik kuria integruotas ugdymo programas, aktyviai integruoja pamokas licėjuje, bet taip pat dalinasi patirtimi ir skatina tai daryti tarptautinę bendruomenę. Beje, Daugpilio universiteto Gamtos mokslų tyrimų centro vadovė Inese, reflektuodama mokytojų grįžtamąjį ryšį, rašė: „We got super positive feedback from teachers. It was one of the best trainings during last year!“ 💻Jei susidomėjote, integruotų Jolantos, Ugnės ir „Sokratus“ ugdymo vadovo Gintaro pamokų ieškokite „Vilnius yra mokykla“ svetainėje, kurioje licėjaus mokytojai dalijasi kūryba ir patirtimi su kolegomis. Didžiuojamės profesionalia ir kūrybinga „Sokratus“ mokytojų komanda!
💬„Džiaugiuosi, kad radau mokyklą, į kurią jaunuolis noriai eina.“ Rita, Dovydo (10 kl.) mama. 💬„Džiugina, kad su vaikais bendraujama aktualiomis tos dienos ar savaitės temomis, plačiai supažindinama su supančia aplinka – kaip buvo prieš, kas yra šiandien ir kas lauktų ateityje: nuo fosilijų iki kosmoso, nuo tiksliųjų mokslų iki bandymų patiems užsiauginti daržoves.“ Raminta, Emili (1 kl.) mama. 💬„Pagaliau sulaukėm mokyklos, kuri puikiai tinka mūsų dukrai Liepai, o tuo pačiu ir mums – tėvams.“ Asta, Liepos (8 kl.) mama. 💬„Saugi mokyklos teritorija, draugiška bendruomenė, savalaikis problemų sprendimas leidžia mums jaustis ramiems dėl savo vaikų.“ Ina ir Rytis, Kasparo (7 kl.), Motiejaus (9 kl.) ir Lauryno (4 kl.) tėvai. 💬„Šioje mokykloje nuo pat pradžių mums itin imponavo individualus požiūris į Sirvydą.“ Aistė ir Gediminas, Sirvydo (11 kl.) tėvai. Džiaugiamės ir didžiuojamės savo bendruomene. Norite pažinti „Sokratus“ ir Jūs? Kviečiame atvykti į atvirų durų vakarus, kurie vyks lapkričio 26 ir 27 dienomis, Vilniuje, Žvėryne! ⭐ Registracijos forma: https://shorturl.at/zJJGx
#mokiniųtaryba #šiurpnaktis 🎃👻Penktadienio naktį licėjaus mokiniai rinkosi šiurpti! „Sokratus“ mokinių taryba kvietė žengti podiumu ir dalyvauti šiurpiausio konkurso rinkimuose. Išradingi kostiumai ir pasitikintys žingsniai išties pasakojo baugias istorijas. Vėliau mokiniai, klasėmis dalyvaudami įvairiose veiklose, rinko „Sokratus“ pinigus – 💶tubeliukus💶. Surinkę 50 tubeliukų, galėjo pirkti bilietus į nakties filmą. Jiems teko dalyvauti klyksmo konkurse, pereiti minų lauką, išsiaiškinti, kas klasėje mafija, užsukti į magišką būrėjų kampelį ir į makiažo stotelę, taip pat siaubo kambaryje atspėti, kas slepiasi giliose dėžėse. Vėliau – nakties pabaisų diskoteka, spraginti kukurūzai ir kino filmas. O laisvu laiku pokalbis, žaidimai ir nakties nuotykis su klasės draugais.💀🫂💙 🥹🙏 Labai dėkojame Mokinių tarybai už iniciatyvą, pastangas ir šiurpinančią Šiurpnakčio programą! Smagu, kad „Sokratus“ mokosi licėjaus dvasią net ir naktimis siekiantys žadinti mokiniai. Ačiū mokytojams, be kurių Šiurpnakčio vyksmas būtų neišsipildęs: filosofijos mokytojui Mykolui, istorijos mokytojai Gabrielei, matematikos mokytojai Almai ir psichologės asistentei Ulai. Visi turėjome progą trumpam išlaisvinti mumyse miegančias raganas ir raganius. Naktis nemiegota, bet išties kerinti. 🪄✨🧟🦹🧛♀️💙
Penktadienis, spalio 25-toji, paskutinė diena prieš atostogas...BOOOO…👻 „Sokratus“ bendruomenė susitiko šiurpti. Pradinėje mokykloje siaubo koridoriais šmirinėjo mažos ir didelės, gyvos ir negyvos būtybės, kupinos smagios baimės nuotaikos. Itin daug emocijų šiurpią dieną sukėlė pastangos rasti išėjimą iš anglų kalbos mokytojų sukurto pabėgimo kambario. Nors pradinėje mokykloje Šiurpdienis atrodė grėsmingai, tačiau šypsenų ir juoko netrūko. 🫂🥹🙏 Dėkojame ne tik aktyviems ir išradingiems Šiurpdienio dalyviams, taip pat pradinės mokyklos mokytojams, sukūrusiems dienos nuotaiką, puošusiems mokyklą ir rytą pasitikusiems bei džiuginusiems mažuosius pabaisiukus ir pabaisiukes įvairiomis pabaisiškomis veiklomis. 🎃🍬🌃 Sokratukai taria „iki“ Šiurpdieniui, o vyresnėliai sveikinasi su ŠIURPNAKČIU! Tau laukite tęsinio ✨
Vakar visi pradinių klasių mokiniai dalyvavo tradiciniame Solidarumo bėgime „Kiekvienas už visus, visi už vaikus“! 🏃🚸 Vaikai turėjo galimybę ne tik aktyviai leisti laiką netradicinėje fizinio ugdymo pamokoje, bet ir prisidėti prie kilnaus tikslo. Kiekvienas euras svarbus, paaukokite ir Jūs: https://gelbekitvaikus.lt/paremk/
#pamokoje 💛Nors gyvos ir gyvybingos pamokos – „Sokratus“ kasdienybė, vis dėlto kartais smagu ja pasidalinti su bendruomene. Taigi, užsukite! 😎FILOSOFIJA IEŠKOME KITOS ŽVILGSNIO PERSPEKTYVOS Filosofijos mokytojas Mykolas dvi savaites penktokus ir šeštokus kvietė išeiti į kiemą pasivaikščioti, apsižvalgyti aplink, pasiimti fotoaparatą, įamžinti mus supančią geometriją ir pasisemti peripatetikų patirties. Peripatetikai – Aristotelio įkurtos mokyklos filosofai, linkę pasivaikščioti aplink ir būtent taip įgyti žinių apie žmogų pasaulyje bei pasaulį žmoguje. Jų pavyzdžiu sekė „Sokratus“ mokyklos mokiniai, kai mokytojas pakvietė smalsauti, stebėtis ir kitaip pamatyti mus nuolat supančią aplinką. Marko Polo klasė pasivaikščiojimo metu atrodo laimės tvenkinį ir sugalvojo ne vieną norą, o Platono klasės mokinius apniukusią dieną šildė karšta arbata ir jaukus pokalbis su mokytoju ir klasės draugais. 👣GYVENIMO ĮGŪDŽIAI KARTU Nors gamta Barboros Radvilaitės klasei iškrėtė pokštą, siųsdama šiltą rudeninį lietų, bendruomenė jo nepabūgo ir vaikai, auklėtoja bei tėveliai leidosi į žygį! Šešios valandos ėjimo, žaidimai, kūrybinės užduotys, lobio paieška, laužas, dešrelės ir zefyrai, vėliau kelionė tamsoje, žibintuvėliai ir tikras Antakalnio kraštovaizdžio draustinio nuotykis, kuriam nesutrukdė nei oras, nei nuovargis! „Grįžome namo artimesni vieni kitiems, pavargę, bet laimingi“, – sako klasės auklėtoja Jurgita. Džiugiu, kad „Sokratus“ mokytojai, mokiniai ir tėveliai kartu gali įveikti visus iššūkius! Sugrįžę po žygio trečiokai su auklėtoja ir toliau drauge tobulino gyvenimo įgūdžius: lukšteno, gliaudė ir ragavo miško gėrybes, o kol virė obuolienę, visa mokykla kvepėjo namais. 🎭TEATRAS DIDŽIUOJAMĖS Didžiuojamės Čarlzo Darvino klasės mokiniais Urte ir Kristupu, šauniai pasirodžiusiais literatūros skaitymuose „Irenos sparnas“, kurie jau trečią kartą vyksta Nacionalinėje Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokykloje. Skaitymai dedikuoti profesorės Irenos Veisaitės atminimui. Skaitovus vertino aktoriai Gabrielė Kuodytė, Vaidotas Martinaitis ir choro dirigentas Romualdas Gražinis. Skaitymuose dalyvavo gimnazistai iš įvairių Vilniaus mokyklų. „Urtė rinkosi skaityti Tomo Venclovos eilėraštį „Neturtinguose miestuose“, o Kristupas skaitė ištrauką iš Antano Škėmos romano „Balta drobulė“. Mokiniai sėmėsi patirties, dėkojo už galimybę pasirodyti ir žadėjo į konkursą sugrįžti, labai jais džiaugiuosi ir didžiuojuosi“, – sako Kristupo ir Urtės teatro mokytoja Daiva Siurblytė, padėjusi mokiniams pasirengti konkursui ir paskatinusi juos dalyvauti. 🇪🇸ISPANŲ KALBA KULTŪRŲ POKALBIS Ispanų kalbos mokytojos Greta, Grace ir Jolanta pakvietė „Sokratus“ mokinius atidžiau pažvelgti į ispanakalbių šalių kultūrą. Šią savaitę penktų ir šeštų klasių mokinius aplankė iš Ispanijos į Lietuvą gyventi atvykę „Teltonika Networks“ komandos nariai Julio ir Pedro. Jie pasakojo mokiniams apie ispaniškas tradicijas, patiekalus, mokė šokti Flamenko, diskutavo apie Lietuvos ir Ispanijos kultūrų panašumus bei skirtumus. Taigi mokykloje ispaniškos nuotaikos tikrai nebuvo per mažai. 🟰MATEMATIKA PROTO MANKŠTELĖ Kai ketvirtadienį pirmoji pamoka – matematika, penktokai jau nuo ankstyvo ryto mankština smegenis, kad diena būtų produktyvesnė, o protas guvus ir gyvybingas. Mokytoja Gabrielė šį ketvirtadienį pakvietė smagiai proto mankštelei, pateikdama 16 žaismingų užduočių, o Marko Polo klasė, žinoma, jai pasidavė ir iš širdies pasilinksmino. Vieną uždavinį kviečiame apmąstyti ir mūsų bendruomenę. Uždavinį rasite nuotraukų skiltyje.
#klausiamokiniai😎 🎤Pristatau mūsų ugdymo vadovą Gintarą Tubelį. Kalbėdama su Gintaru, klausiau jo įvairių klausimų, kurie domina mane, kaip mokinę, ir kurie domintų mane, kaip vaiko, kuris planuoja eiti į „Sokratus“, tėtį arba mamą. 🎤Atėjot į „Sokratus“ praeitais metais. Kodėl čia? ✔️Po dešimties metų darbo valstybiniame sektoriuje norėjau išbandyti privatų sektorių. Manau, kad privatus sektorius siūlo daugiau galimybių. Valstybiniame sektoriuje jos labai ribotos – finansų trūkumas, idėjos, kurių reikia griebtis tuoj pat, nes jos greit gali nebeatrodyti patrauklios. Privačiame sektoriuje daugiau laisvės. Kodėl būtent „Sokratus“? Reikėtų dėkoti kolegoms. „Sokratus“ vykdė konkursą, kuriame aš neplanavau dalyvauti. Tačiau bendradarbiai paskatino pabandyti ir jų dėka pradėjau savo kelionę čia. Bet, jeigu trumpai… Tai galimybės. Tiesiog galimybės. 🎤Jeigu galėjote rinktis, kodėl pasirinkote ugdymo vadovo poziciją? Kodėl ne mokytojo? ✔️Patikslinsiu, „Sokratus“ esu ir mokytojas, ir ugdymo vadovas. Bet vėl kalbėčiau apie galimybes. Būdamas vadovu, galiu planuoti ugdymo procesą, stebėti jį bei keisti ir tobulinti. Mokytojas tobulina savo dalyko ugdymo procesą, būtent ten krypsta visas jo dėmesys. Ugdymo vadovui rūpi viskas. Manau, kad per dešimt metų aktyvaus darbo ugdymo sistemoje įgijau pakankamai patirties ir kompetencijų, kad galėčiau galvoti apie visą mokyklą: kaip vyksta augimas, ką kartu su kolegomis norėčiau daryti kitaip, apie ką svarbu diskutuoti. Aš jaučiuosi tam pasiruošęs ir galintis tai daryti. 🎤Jeigu būtumėte mokytojas, kokią discipliną plėstumėte? ✔️Mano stiprybė ir mano meilė yra integralumas arba integruotos ugdymo programos. Esu dviejų integralių programų bendraautorius: lietuvių kalbos ir literatūros ir teatro, taip pat anglų kalbos ir teatro. Kadangi vis dar esu mokytojas, su matematikos mokytoja Alma pradedame įgyvendinti mano seną svajonę – kuriame matematikos ir menų integruotą programą. 🎤Kalbant apie mokytojus, dabar mokykloje vyksta didelė jų kaita. Kaip surandate specialistus ir kaip juos atsirenkate? ✔️Kiekvieno mokytojo kelias į „Sokratus“ –atskira istorija. Yra tokių pedagogų, su kuriais jau seniai bendraujame ir bendradarbiaujame – kartu mokėme arba dirbome vienoje mokykloje, nors užėmėme skirtingas pareigas. Tie mokytojai, su kuriais kalbėjau, tie, kuriuos pakviečiau prisijungti prie „Sokratus“ komandos, taip pat ieškojo pokyčių. Jie čia, nes aš juos labai vertinu kaip dalykų profesionalus bei kaip kolegas. Su vienais esu pažįstamas penkerius, su kitais dešimt metų. Visi išbandyti profesinėje erdvėje, todėl, kurdamas komandą, aš jais pasitikiu, nes komanda man be galo svarbi. Taip pat jus moko pedagogai, su kuriais susipažinome per rekomendacijas. Žmonės, kurių profesines įžvalgas vertinu, rekomenduoja mokytoją, siūlo paieškoti bendrų taškų. Visada verta pabandyti. Vis dėlto žmogų kviečiu į „Sokratus“ atsižvelgdamas į jo požiūrį – kokią aplinką jis norėtų kurti, kokius kolegas matyti šalia. Jeigu požiūriai sutampa, jeigu matome dalykus panašiai, vadinasi, galime tapti komanda ir siekti bendro tikslo. Dar labai svarbu, ar kolegoms, kurie nori prisidėti prie komandos, priimtina mokyklos filosofija, nes mokytojas turi rasti erdvę, kurioje galėtų jaustis patogiai, noriai dirbtų savo darbą. Dar vienas svarbus veiksnys – šiemet gavome vidurinio udymo akreditaciją. Todėl mokykloje dirba profesionalai, kurie turi tam tikras kvalifikacijas ir yra pasiruošę mokinius ruošti egzaminams. Jie ateina čia norėdami išmokyti, ugdyti, įkvėpti, ne tiesiog išdėstyti dalyką, kurį išmano. Toks ir buvo mano tikslas buriant pedagogų komandą. 🎤Kaip jūs pats stengiatės dėl mokinio ir mokytojo ryšio? ✔️Šiais metais įsivedėme atvejų analizes – taip galiu prisidėti prie gero emocinio klimato kūrimo, paskatinti tai daryti kolegas. Atvejis gali būti asmuo ar situacija, ir mes, analizuodami padėtį kartu su kolegomis, bandome tą situaciją spręsti. Analizuojant atsiranda tarpusavio supratimas, dalijimasis patirtimi. Jeigu susėdę kalbame apie tą patį dalyką, bet skirtingomis kalbomis ar skirtingai jį matome, mes nesusikalbėsime. Vadinasi, turime rasti bendras žaidimo taisykles. Jeigu jos tenkina abi puses, žaidimas vyks. Tai ir yra pagrindinis tikslas – rasti bendrą kalbą ir taip užmegzti ryšį. O jeigu atsiranda sunkumų, susitinkame atvejų analizėje. Pavyzdžiui, jeigu pas mane ateitų kolega ir klaustų, kaip atrakinti konkretaus mokinio potencialą, aš jam pasakyčiau, ką aš darau, kaip man pavyksta padėti mokiniui patirti sėkmę. Ir jei jis pabandys mano metodą, jam greičiausiai pavyks. Skatinu, kad tokius klausimus kolegos užduotų vieni kitiems, dalintųsi patirtimi. Santykis formuojasi, kai turime motyvacijos dalintis žiniomis ir patirtimi ne tik su mokiniais, bet ir su kolegomis. 🎤Kaip pats kuriate ryšį su savo bendruomene, mokytojais ir mokiniais? ✔️Man svarbiausia būti sąžiningam. Sąžiningumas padeda bendrauti. Negaliu pasakyti, kad jau esu užmezgęs ryšį su visais bendruomenės nariais. Laimei, ryšys po truputį atsiranda, negaliu skųstis. Svarbiausia pasakyti, jeigu vienoks ar kitoks elgesys yra nepriimtinas. Tai man ir yra sąžiningumas. Esu patenkintas mokyklos atmosfera, tarpusavio santykiais. Jeigu čia vaikščiočiau nepatenkintas, jeigu mane erzintų klausimai ir garsai, tada negalėčiau kalbėti apie jokį ryšį. Reikia džiaugtis tuo, ką darai, džiaugtis procesu ir žmonėmis, kurie yra šalia tavęs. Todėl stengiuosi matyti iniciatyvą, ją skatinti, girdėti klausimus, pasiūlymus, juos diskutuoti. 🎤Kaip pasirinkote savo gyvenimo kelią, ir, jeigu dar nepasirinkote, kaip ieškot? ✔️Ar atradau? Taip. Ar ieškojau? Taip. Man paprasta – aš visada noriu įgyti žinių apie save ir pasaulį tam, kad rasčiau savo vietą jame. Jeigu žmogus nori tą vietą surasti ir dėl to dirba, tikrai pavyks. Tereikia ieškoti. Atrasti save. Atrasti pasaulį. Atrasti savo vietą pasaulyje. 🎤Ką pasiūlytumėt tiems mokiniams, kurie savo kelio dar neatrado? ✔️Nebijoti ieškoti ir nebijoti nerasti iš karto. Dabar esate tokio amžiaus, kai būtent tai ir reikia daryti. Natūralu, jeigu iškart nerasite, nes dar labai daug ko nežinot, neturite patirties. Pavyzdžiui, aš studijavau mediciną. Mokiausi su kursiokais, kurie atėjo studijuoti bijodami kraujo. Kaip žinosi, jeigu nepabandysi? Anksčiau viskas buvo aiškiai sudėliota – baigęs mokyklą įstoji į aukštąją, gavęs universiteto diplomą eini dirbti. Dabar laisvės tikrai daugiau, taigi nereikia skubėti ir jausti spaudimo apsispręsti čia ir dabar. Svarbu nuolat tobulėti, mokytis, bandyti, veikti, įgyti patirties. Tada viską atrasti tikrai pavyks, tik nebūtinai šiandien ar rytoj. 🎤Kaip manot, ar mokant ir vadovaujant būna atvejų, kai reikia pasikliauti intuicija? ✔️Tikrai taip. Intuicija yra vienas iš įrankių, padedančių nepriimti greitų ir neapgalvotų sprendimų. Sakyčiau, kad ne vieną mokytoją pakviečiau dirbti remdamasis intuicija. Taip, yra objektyvių kriterijų, į kuriuos svarbu atsižvelgti. Bet galima pasakyti ir kitaip – yra ir vibe’as, ta gera energija… Arba jos nėra. Kartais tegul žmogus turi mažiau patirties, bet jo noras, nusiteikimas, idėjos ir vibe’as mūsų mokyklai iš tikrųjų tinka, papildo erdvę, kurioje susitinkame. Juk noras kurti, ieškoti ir rasti yra svarbiausia mokančio ir besimokančio savybė. 🎤Gintaras šiandien kalbėjo daug, bet visi žodžiai turėjo prasmę – mūsų ugdymo vadovas žino, ką daro, ir savo gerą energiją skleidžia visiems. Jūsų kalbintoja Urtė 🎤
We at VMU Lyceum "Sokratus" believe that art education is very important for the formation of a personality open to the world. Today we would like to introduce you to Auguste Andrijauskaite, a music teacher at our school. 🎵👩🏫 We asked Auguste about the importance of music lessons ☺️ "The importance of music lessons is undeniable," says Auguste, "research shows that listening to classical music relieves pain, improves sleep, and for children, it is important for emotional balance, self-confidence, and coordination. It's great to see how music lessons make pupils more relaxed, adventurous and sociable, discovering their strengths." Auguste is also the creator of lessons for teachers in Vilnius, and her lesson "I'm creating a song for Vilnius" can be found on the Vilnius is a School website. In the lesson, students learn about the principle of chance in the creation of music. In groups, students look at the skyline of Vilnius and choose the objects they would like to mention in a song. The pupils listen to the sounds of the environment and then use them in their own composition. We invite you to join our community at www.sokratus.lt
💙🥹 "Teachers shape the maturity of our consciousness, which is why we graduate from twelve grades with matriculation certificates. Each teacher chooses his or her own way of educating, but the goal is the same for all of them - to raise personalities who can think, love and respect those around them. Some teachers try to give individual attention to each person as they move from desk to desk, while others create lessons that encourage the class to discuss and play with ideas. Of course, there are hundreds of other ways of working, and our teachers use them all because they want to do good. If necessary, they often forget themselves to help us understand, know and discover. Dear Socrates teachers, thank you for your efforts, which, we have no doubt, have cost you many sleepless nights. We appreciate you and we are grateful for your attention, conversations and knowledge. Happy Teachers' Day! Don't forget how loved and important you are to us." - Urtė, a student in Charles Darwin's class, writes to congratulate Socrates teachers on Teachers' Day. On Friday, the teachers of the Lyceum truly celebrated Teachers' Day. They were delighted by the attention of students and parents. In the morning, the teachers were greeted by thunderous applause from the pupils, sweets, a sea of flowers and colourful slips of paper announcing a day off - a different kind of day at school. The pupils were taught by very creative and active parents, lecturers from ISM and the Lithuanian Sign Language Translation Centre. The timetable of the primary and secondary schools was full of surprising lessons: "The Theory and Practice of Photography", "Growing up on the Internet", "Sign Language", "The Theory and Practice of Coaching", "Video Games: the Harm and the Benefits", "Career and Me", "How to Become Successful", "The Minister's Cabinet", "Decorating Workshop". We are glad that Kristina, the teacher of Lithuanian language and literature, enthusiastically volunteered to teach the lesson "Event Industry" in English, and Artūras, the Head of Admissions, shared his knowledge about the creation of advertisements with the primary school children. Teachers who attended the lessons were amazed at the creativity of the parents, their excellent preparation for the lesson and their ability to motivate the class. We would like to thank every parent who took part in the lessons for their initiative, for trying to spice up the daily routine of the teachers and the pupils, and for giving a little bit of novelty, colour and dynamism to the lessons. We also thank the pupils who surprised their class teachers and gave them their first lesson. Thank you for your ingenuity, good humour and caring. The primary and pre-primary school children were taught not only by their parents, school psychologists and students, but also by a large group of primary and secondary school students. The primary school children played games with their seniors, learned about ecology, deepened their knowledge of English, folded origami, drew happiness, danced, played music and interacted with mentors from the Lyceum. Our sincere thanks to all the Lyceum pupils who created a day full of excitement for the little Socrates, and to the primary school teachers. On Teachers' Day, the Sokratus community once again felt that students, teachers and parents care for each other and are happy to share not only their professional experience but also their heart stories. And now... I have to agree with Urte. Happy Teachers' Day, dear teachers! Don't forget how loved and important you are!
1TP5European Languages Week 💛 According to Mikolaj Daukša, language is the "bond of love" that binds a community together. It was the theme of language that this week invited us to create a conversation, a game, a time together, a daily life full of transparent and colourful connections. "The Sokratus community followed the traces of European culture, unlocked the secrets of language and literature, played language games, created European lyceum spaces and told colourful stories of European nature. There were also those who managed to visit the Martynas Mažvydas National Library to hear a beautiful story of the day. 🫂Thank you to all those who created, participated and discovered together the spirit of European languages. Most importantly, thank you for sharing the experience of the bond of love that binds us all together. "The limits of my language mark the limits of my world", said the philosopher Ludwig Wittgenstein. Fortunately, through curiosity and the sharing of stories, the world opens up as a vast, dynamic, rich, but also familiar and safe space to be and to create.🔆
It is obvious to us, the team of VMU Lyceum Sokratus, that in the educational process it is not only the emotional health of children that is important, but also the focus on academics, on interesting lessons where children acquire the ability to combine interdisciplinary knowledge and, of course, learn to learn! That's why we invite you to get to know the professional educators at Sokratus. 👩🏫 Theatre teacher Daiva Siurblytė says about her lessons: "Theatre lessons help to understand that every student can be a creator - with imagination, thoughts, body expression and voice. Here we have the opportunity to play and analyse, to express and experience, to learn about ourselves and others and the world around us. Theatre classes foster community and tolerance, and encourage empathy for the lives of others. Acting and improvising develops quick thinking and the ability to stay calm in different situations, making us more courageous and self-confident." 🎭 Get to know our school www.sokratus.lt
#onday #hanksgiving September is the month when school is once again drowning in the hustle and bustle, the lessons in an ocean of questions and discussions, and the breaks in a maze of games and conversations with friends. We start the new school year with integrated English and Philosophy lessons, education offered by the museums, lessons for our younger Lyceum friends, meetings with guests, unique activities from the integrated language and arts programmes, new "good morning" traditions and learning in different spaces! And for homework... Carpe diem!😍 If you want to join the bold, creative and playful Sokratus community, sign up for an individual meeting: www.sokratus.lt/priemimas
#užsieniokalbųmokymas 💙🇬🇧 Prie „Sokratus“ komandos šiemet prisijungė Cambridge Assessment English programos koordinatorė Jolanta Liubkevič – Vilniaus miesto metų mokytoja, integruotos anglų kalbos ir teatro programos bendraautorė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, poliglotė, laisvai kalbanti penkiomis kalbomis, įvairių miesto ir respublikinių konkursų organizatorė ir dalyvė, vadovavusi anglų kalbos akademijai kalbų mokykloje Ispanijoje. 🗣️„Anglų kalbos mokymasis seniai nebėra tik kalbos mokymasis, tai būdas kurti dialogą su mus supančia aplinka ir žmonėmis, žinių apie pasaulį, jo kultūras įgijimas, būdas jas suvokti ir perprasti. Mokantis anglų kalbos didžiausias dėmesys turi būti skiriamas visapusei dalykų integracijai, nuolatiniam žmogiškųjų vertybių permąstymui ir ugdymui. Taigi „Sokratus“, mokydami užsienio kalbų, siekiame suteikti mokiniams tvarius įrankius sėkmingoms esamoms ir būsimoms gyvenimo kelionėms, įrankius, kurie padėtų siekti ne tik karjeros, bet ir bendrystės su šalia esančiu žmogumi – kitu ir kitokiu“, – sako Jolanta. – „Šiandien, prabėgus pirmajai aktyvaus mokymo ir mokymosi savaitei licėjuje, džiaugiuosi, kad, nepasaint labai skirtingo žinių lygio, mokiniai yra motyvuoti mokytis, o puiki mokytojų komanda turi itin aukštas kompetencijas jiems asistuoti ugdymosi procese.“ 🥳🐝Laimei, „Sokratus“ bendruomenė anglų kalbos mokosi iš tiesų noriai ir su šypsena. „Mokytojos Jolantos anglų kalbos pamokos linksmos ir jaukios“, – sako vienuoliktokė Petra. „Taip pat įtraukiančios, smagios, tikrai fainos“, – Petrai pritaria Darvino klasės mokiniai Sirvydas, Mykolas ir Kristijonas. 😎🙇♀️🙇 Anot Jolantos, Cambridge Assessment English programa teikia galimybę nuosekliam tęstiniam anglų kalbos mokymuisi nuo priešmokyklinio iki vidurinio ugdymo pakopos, nuolat augant ir įsivertinant žinias tarptautiniu lygiu. Cambridge anglų kalbos patikrinimai yra vieni plačiausiai pasaulyje pripažįstamų egzaminų, kurie padeda įvertinti individualų mokymosi lygmenį, sėkmingai įstoti į užsienio universitetus ar užimti aukštas pareigas Lietuvoje ir užsienyje. Mokydama pagal šią programą, aukštos kvalifikacijos pedagogų komanda taiko platesnę anglų kalbos įtrauktį ugdymo procese, taigi mokiniai pasiruošia tiek tarptautiniams egzaminams, tiek valstybiniam brandos egzaminui. Pamokų metu aptariamos temos glaudžiai susijusios su visais mokomaisiais dalykais, todėl papildo dvikalbio ugdymo strategiją. Įgyvendinant Cambridge anglų kalbos mokymo programą, mokiniai mokosi skirtingais lygmenimis. Kiekvienas licėjuje besimokantis mokinys turi galimybę tobulinti savo anglų kalbos žinias ir, darydamas individualią pažangą, pereiti į bet kurį aukštesnį anglų kalbos lygmenį. Darbas itin mažose grupėse leidžia siekti spartesnės individualios kiekvieno mokinio pažangos. Kiekvienai grupei parenkamas vadovėlis, leidžiantis tuo pačiu metu siekti augimo tarptautinės ir valstybinės ugdymo programos mastu, tačiau pamokose dirbama pagal aukštesnį – tarptautinį, o ne valstybinį – lygmenį. 🇪🇸Jolanta taip pat koordinuoja ir ispanų kalbos mokymą licėjuje. Pasak mokytojos, nepaisant to, kad valstybiniu mastu dar nėra numatytas nuoseklus ispanų kalbos mokymas, licėjaus mokiniai, padedami tarptautinius užsienio kalbos mokymo principus taikančios mokytojų komandos, kasdien siekia nuoseklaus progreso. Jolanta pastebi, kad licėjuje dirbančios ispanų kalbos mokytojos yra itin kompetentingos, kalba skirtingais ispanų kalbos akcentais, todėl mokiniai turi galimybę įgyti globalią ispanų kalbos ir ispanakalbių šalių kultūros patirtį. 🥰🌎 Tikime, kad užsienio kalbų mokymas padės atrakinti pasaulį 👏💙
💙 Džiaugiamės, kad prie „Sokratus“ komandos prisijungė švietimo srities lyderė ir licėjaus pradinio ugdymo vadovė Jūratė Mikulskienė. Nors Jūratė daugiau nei dvidešimtmetį vadovavo pradinei mokyklai, aktyviai veikė Vilniaus miesto vadovų asociacijos taryboje, „Sokratus“ pradinio ugdymo vadovė nuolat tobulėja – šiuo metu gilina žinias ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Švietimo lyderystės magistro studijų programoje: „Nuolatinis mokymasis arba klausimų kėlimas kvietė mane ieškoti atsakymų ir žengti per įvairius mokymosi etapus: seminarus, mokymus, o dabar ISM studijas. Studijos atvedė ten, kur ir įsivaizdavau suaugusių žmonių mokyklą: puikią patirčių mokyklą, kurioje per santykį, patirtį gaunu dar daugiau įkvėpimo bei suprantu, kad noriu kurti ateities švietimą Lietuvoje“, – sako Jūratė. – „Švietimo srityje dirbu dėl galimybės kurti, žibančių mokinių akių, atvirų širdžių, tikėjimo, kad gėris yra didžiulė jėga, vilties, kad ir kitiems tai taps svarbu, ir, žinoma, meilės darbui. Labai noriu matyti laimingus vaikus, jų tėvelius, laimingus mokytojus. Esu švietimietė iki kaulų smegenų: nepraeisiu pro numestą šiukšlę ar netinkamai besielgiantį žmogų. Man visada rūpėjo ir rūpi švietimas globaliąja prasme – nuo to, kaip mes ugdome jaunus žmones, priklauso, kokia bus mūsų valstybė. Kokias vertybes puoselėsime, tokioje Lietuvoje gyvensime. Dabar ir neuromokslas įrodo, kad pagal transakcinę analizę gyvenimas sukasi spirale ir pirmieji 12 gyvenimo metų yra labai svarbūs. Taigi kalbėtis apie vertybes, jas ugdyti niekada ne per anksti.“ Visa „Sokratus“ bendruomenė linki Jūratei sėkmės! 🫂 Tikime, kad bus gera augti kartu. 🥰
#sveikisugrįžę🥹💙🫂 💙Mokslo ir žinių dienos vedėjas antrokas Dominykas visai bendruomenei linkėjo, kad metai būtų įdomūs ir kad pirmadienio lauktume labiau negu šeštadienio, kad mokykloje visi turėtų draugų, jaustųsi laisvi ir saugūs. Belieka Dominykui pritarti👏 🥳 Džiaugiamės nuostabia „Sokratus“ bendruomenės švente, dėkojame fantastiškiems renginio vedėjams – Emilijos Pliaterytės klasės mokiniui Dominykui, Marko Polo klasės mokiniui Dovui ir Čarlzo Darvino klasės mokinei Urtei. Sakome ačiū publiką užbūrusioms šokėjoms Ulai ir Unai už didingą ir besišypasantį pasirodymą. 🩰💃 Dėkojame anglų kalbos mokytojoms Ivonai, Dianai ir Dovilei už pašėlusį flashmobą, ačiū visiems šokusiems ir į linksmybes nėrusiems drauge! 🎶🙏 Atlikėjams Robertui ir Miglei sakome ačiū už muziką ir dainas. 👏 😍 Su Mokslo ir žinių diena! Drąsių, smagių ir draugiškų metų! Jau ryt susitinkame sužinoti ką nors naujo… Taigi iki pasimatymo pamokose! 🥳
#susipažinimodiena 🫂 Ketvirtadienį „Sokratus“ klasėse, koridoriuose ir sporto aikštėse buvo girdėti džiugus šurmulys. Mokiniai sugrįžo susitikti su klasės draugais, apžiūrėti pasikeitusių mokyklos erdvių, svarbiausia, susipažinti su prie licėjaus bendruomenės prisijungusiais mokytojais ir mokiniais. 🥳 💙🧩Penktų–vienuoliktų klasių mokiniai dalyvavo orientacinėse varžybose, žaidė žaidimus, sprendė kryžiažodžius, dėliojo dėliones, kūrė emocijų ir nuotraukų kompozicijas, vaidino, skaičiavo, kartu su klasės komanda stengėsi perprasti užuominas, įveikti mokytojų užduotis ir rasti raktus nuo mokyklos. Žinoma, pavyko! 🗝️ 💙Priešmokyklinukai ir pradinukai taip pat pamatė naujus klasės draugus, susipažino su ispanų, anglų, teatro, muzikos mokytojomis, administracija, dalyvavo klasės auklėtojos pamokoje, dalinosi užkandžiais 🍔 Kaip ir vidurinės mokyklos mokiniai, dieną baigė šokiais ir trumpa refleksija. 🥰 😍 O popiet žaidimus žaidė, džiugiais dienos ir vasaros įspūdžiais bei ateities planais dalinosi „Sokratus“ mokytojai. Pažintis su kolegomis, pokalbiai ir smagios veiklos kartu – puiki naujų mokslo metų pradžia! 🔆 🙏🥹 Dėkojame visiems už šypsenas, gerą nuotaiką, motyvaciją, kūrybiškumą ir saulėtus įspūdžius.
#vasarosįspūdžiųmozaika 🔆🌼🫶 „Sielai reikia daugiau erdvės negu kūnui“, – rašė A. Miuntė. Vasara – grožio, šilumos, laisvės ir naujų įspūdžių ištroškusių sielų poilsio laikas. Smagu, kad po kelių savaičių vėl susitiksime pokalbių ir šėlsmo išsiilgusiuose „Sokratus“ koridoriuose. 💛 Šiandien kviečiame visus bendruomenės narius prisiminti jau prabėgusias vasaros akimirkas ir apmąstyti, kokiais sielą džiuginusiais prisiminimais dalinsimės sugrįžę į klases. Taigi... Šią vasarą aš... ?
„Šioje mokykloje nuo pat pradžių mums itin imponavo individualus požiūris į Sirvydą. Visada jautėme, kad mūsų sūnus mokykloje nėra dar vienas vaikas, tad jis galėjo atsiskleisti ir domėtis įvairiomis sritimis, mokyklai drąsiai komunikuoti savo norus ir tikslus. Matome, jog su vaikais šioje mokykloje diskutuojama, jie įtraukiami į ugdymo procesą. Mes, kaip tėvai, jaučiame pasitikėjimą ir ramybę, žinodami, kad Sirvydas yra gerose rankose.“ 👨💻 Aistė ir Gediminas. Sirvydo (11kl.) tėvai
#apieišmintį 🧐 🎭 „Mielas bičiuli Platonai, išminties duonos nėra. Nes nėra išminties kepyklų ar proto parduotuvių, yra tik išminties sėklos, kurios išdygsta kiekviename žmoguje. Jis pats privalo išsiauginti ir išsikepti išminties duoną arba vaikščioti alkanas. Tai jo teisė“, – sako Sokratas Juozo Marcinkevičiaus pjesėje „Sokrato teismas”. Žavu ir netikėta, kad šiuos žodžius radijo teatre ištarė Sokrato vaidmenį pjesėje atlikęs aktorius, o šiandien vienas švietimo lyderių, aktyviausias projekto „Vilnius yra mokykla“ metų mokytojas ir „Sokratus“ ugdymo vadovas Gintaras Tubelis. Lemtingi atsitiktinumai 💙 Kviečiame klausytis ir susipažinti su moraliniu autoritetu tapusio filosofo gyvenimo ir mirties eskizais:
#statytitiltus🌁 🗝️🫂 „Sokratus“ valdybos narė ir kūrybos vadovė Vitalija Latožaitė žinias apie švietimo pasaulį gilina ISM Vadybos ir ekonomikos universitete, studijuodama Švietimo lyderystės magistrantūroje. Vitalija mielai dalinasi įspūdžiais iš magistrantų stažuotės Graikijoje, Tesalonikų mokyklose ir ikimokyklinio ugdymo įstagose: „Svečiuodamiesi Graikijoje, aplankėme mokyklas ir ikimokyklinio ugdymo įstaigas. Susipažinome su nuostabiais pedagogais ir įstaigų vadovais, aptarėme švietimo sistemų skirtumus ir panašumus, iššūkius ir galimybes. Manau, kad užsimezgė labai graži draugystė. Esu dėkinga ISM Vadybos ir ekonomikos universitetui už šią galimybę!“ 🤝💛Smagu, kad „Sokratus“ mūza visada ieško įkvėpimo įvairiuose pasaulio kraštuose, semiasi patirties ir randa galimybę dalintis mūsų licėjaus istorijomis.
#vasarosatradimai🫶 🔆😎 Sekdami vasaros pėdsakais, Čiurlionio, Darvino ir Kolumbo klasių mokiniai kartu su auklėtojomis vyko ieškoti nuotykio prie saulės spinduliuose skęstančių ežerų. 🏊 Atrado kelias šiltas dienas, keletą nemiegotų naktų, kelionę traukiniu, šuolius nuo lieptelio, daug pokalbių, muzikos, juoko, žaidimų, kubilą, 24 kilometrų žygį aplink ežerą, ekstremalias irklenčių sūpuokles ežero bangose, jaukius, pačių gamintus pusryčius, pietus bei vakarienes ir, be abejonės, vienas kitą. 💙✨
„Džiaugiuosi, kad radau mokyklą, į kurią jaunuolis noriai eina. Mokykloje turime mokytojų ir administracijos kolektyvą, kuris deda visas pastangas, kad sudomintų ir įtrauktų ne tik į pamokas, bet ir į užklasinę veiklą, nuoširdžiai rūpinasi vaikų psichologine gerove. Man, kaip mamai, saugi aplinka ir tvarus bendradarbiavimas tarp mokinių, suaugusiųjų mokykloje ir tėvų yra labai svarbus. Ačiū už dedamas pastangas naviguoti ir vesti sudėtingame, pokyčių pilname švietimo ir ugdymo pasaulyje.“ Rita, Dovydo (10kl.) mama. Jei norite tapti Dovydo ar kitų mūsų mokinių klasės draugu arba drauge, registruokitės ir susipažinkite su mūsų licėjumi!🧑🏫 https://sokratus.lt/priemimas/#registracija-susitikimui
#menasgeraigyventi 🥳🤩 Ruošdamiesi penktų-dešimtų klasių mokslo metų pabaigos šventei „Sokratus“ mokiniai rinkosi patirti save ir kitą, atiduoti visas jėgas tam, kas svarbiausia – žmogui, kuris yra šalia, iniciatyvai būti drauge. Juk mokykla pirmiausia yra visa, kas žmogiška. 💙 🎸🥁Šventėje susitikome pažiūrėti vieni kitiems į akis, pasakyti „ačiū“ ir, be abejo, švęsti vasaros pradžią. Mokiniai pakvietė tėvelius tapti gyvos ir jaukios dienos licėjuje dalimi: užsukti į pamoką, sužinoti šį tą naujo, žaisti, apžiūrėti projektus, paklausyti muzikos, pašokti, pasivaikščioti po klases ir koridorius, pajusti „Sokratus“ nuotaiką, bendruomenę bei individualybę. 💃🎶 🫂Čiurlionio ir Darvino klasės mokiniai padovanojo su filosofijos mokytoju Mykolu kurtą performansą, taip pat šiek tiek būgnų ir gitarų skambesio, Platono klasė drauge su mokytoju Eirimu pakvietė bendruomenę dainuoti, pasiduoti kūno perkusijos žaismei ir pasiklausyti ukulelių, kanklių bei smuiko melodijų. Kolumbo komanda licėjaus koridoriuose visus įsuko į beprotišką ir saulėtą šokį, o Da Vinčio klasė tėvelius bei mokytojus skatino mankštinti protą bei pasitikrinti žinias. 🙏Ačiū devintokui Danilai už tai, kad spėjo sustabdyti šventės akimirkas, kuriomis mielai dalinamės. 🫶🥹Dėkojame visiems būrusiems, dalyvavusiems ir buvusiems drauge: mokiniams, mokytojams, tėveliams, administracijai – visai fantastiškai „Sokratus“ kūrėjų komandai. 😎
#bendruomenėssavanorystėsdiena🫶 🧐Ištrauka iš Kolumbo klasės pokalbių archyvų: Žmogus I: Jei esi surinkęs visas socialines valandas, ar ketvirtadienį būtina eiti savanoriauti? Žmogus II: Ne, bet gal nueikime pasavanoriauti paskutines dienas mokykloje. Vis tiek faina turėtų būti. Auklėtoja Gerda: Labai mėgstu. 🔆 Žinoma, „Sokratus“ bendruomenė ketvirtadienį ėjo savanoriauti ir kartu nugalėjo dieną. Nugalėjo gerumu. 💛 Septintokai ir devintokai laiką leido su senjorais, mankštinosi, žaidė stalo ir lauko žaidimus, džiaugėsi gražiu oru, plepėjo, lydėjo senjorus žaliuojančiais pasivaikščiojimų takais. Beje, Čiurlionio klasė priėmė senelių mestą šachmatų iššūkį ir, be abejonės, laikas senjorų namuose ištirpo. Platono ir Šekspyro klasės vyko į „Tautmilės“ šuniukų prieglaudą, žaidė ir vedžiojo beglobius gyvūnėlius, o vėliau skubėjo į Vilniaus policijos klubą vaikams ir jaunimui, kuriame padėjo tvarkyti aplinką, grėbti lapus, sunešti šakas, genėti medžius. Pasibaigus talkai, klubo bendruomenė penktokus ir šeštokus pakvietė į svečius, pavaišino arbata ir sausainiais, papasakojo apie savo veiklą ir, be abejonės, leido apsirengti pareigūnų uniformas. Čia prasidėjo tikros linksmybės! Tuo metu dešimtokai vyko į Lietuvos Raudonojo Kryžiaus organizaciją, padėjo rūšiuoti paketus, kurie bus siunčiami į Ukrainą. 🥹🫂🙏 Mums belieka pritarti Čiurlionio klasės auklėtojai Kristinai, nuoširdžiai dėkojusiai mokiniams už šypsenas ir rūpestį.
#MarkoPoloklasėsišleistuvės🥹✨ 👂„Aš kalbu ir kalbu, bet klausytojas išgirsta tai, ko tikisi. Ne balsas vadovauja istorijai – ausis“, – sakė keliautojas Markas Polas. ✨🧐💛 Marko Polo klasės mokiniai ketverius metus buvo atidūs ir aktyvūs klausytojai, kurie gebėjo išgirsti ir suteikti galios auklėtojos Linos bei visos „Sokratus“ pedagogų komandos žodžiams, skambėjusiems pradinės mokyklos koridoriuose ir pamokose. Anot auklėtojos, jos mokiniai turėtų gauti ne tik pradinės mokyklos, bet ir pedagogikos studijų baigimo pažymėjimus, nes nuolat organizavo konferencijas ir pamokas jaunesniems licėjaus ir kitų ugdymo įstaigų mokiniams, skaitė pranešimus, dalyvavo atvirose pamokose, konkursuose, mokė ir mokėsi mokykloje bei už jos ribų. Marko Polo klasės iniciatyva, pastanga kurti bendruomenę, atsakingas požiūris į veiklą, smalsumas ir įvairūs talentai kasdien nuspalvindavo pradinės mokyklos kasdienybę. Išskirtinis talentas kurti ir burti skleidėsi ir Marko Polo klasės išleistuvių dieną: šokiai, dainos, pianino klavišų melodija, teatrališkumas ir gebėjimas ne laukti, kol šventė pasibels į duris, bet patiems tas duris atverti bei pakviesti ją vidun. 👏 🙌🥳🎂 Sveikiname, didžiuojamės ir dėkojame Marko Polo klasės mokiniams bei jų mokytojams ir tėveliams už įkvėpimą, energiją, atsakomybę, laiką kartu. Pasak „Sokratus“ ugdymo vadovo Gintaro Tubelio, pagrindinės mokyklos pedagogai jau nekantriai laukia mokinių, kuriems tikrai netrūksta gyvenimo džiaugsmo, polėkio ir noro kurti dieną drauge, juk padėję tašką, dažniausiai pradedame naują sakinį. Marko Polo klasės mokiniams nuoširdžiai linkime, kad klausytis bei pažinti naujus balsus ir pradėti rašyti dar vieną įspūdžių ir atradimų kupiną istoriją būtų jauku, gera ir, svarbiausia, įdomu. 🔆🌼🫶
#čiamanonamai „Turime nuostabią privilegiją kasdien žiūrėti ateičiai į akis“, – darželio ir pradinės mokyklos mokslo metų pabaigos šventėje sakė VDU licėjaus „Sokratus“ ugdymo vadovas Gintaras Tubelis, – „ Taigi ačiū ateičiai – mūsų mažiesiems sokratukams – kad neleidžia užmigti ir skatina judėti pirmyn, ačiū tėveliams, kad pasitiki ir patiki mums didžiausią savo turtą, ir, žinoma, ačiū „Sokratus“ komandai, kuri atsakingai veda mūsų ateitį į ateitį.“ 💙 Pradinės mokyklos mokslo metų pabaigos iškyla skendo gėlėse, nuoširdžiuose ir garsiuose sokratukų aplodismentuose mylimiems mokytojams, žodyje „AČIŪ“, žaisminguose ir spalvinguose skanėstuose, šypsenose, dainose ir šokiuose, lauko žaidimuose ir pokalbiuose. Iškylos stalai priminė meno kūrinius. Čia galėjome rasti ir dinozaurų, ir miško akcentų, ir ledų kalnų. 🥰 🙏🥹 Dėkojame tėveliams už išradingumą, žaismingumą ir šviesias akimirkas drauge. Ačiū sokratukams už nuotaikingus pasirodymus ir įkvėpimą kurti namus, kuriuose visiems gera. Dėkojame „Sokratus“ pradinės mokyklos komandai už atsidavimą, pastangas ir visas širdies istorijas, kurios klasėse mokytojų ir mokinių kuriamos kasdien. Nors dažnai lieka nepastebėtos ir nepapasakotos, jos yra pačios svarbiausios. 💙🎶Vyriausi „Sokratus“ pradinės mokyklos mokiniai, pradėdami šventę, dainavo: „ Saule, tekėk per žemę ir vandenį, / Mus užkalbėk, lai kyla ir leidžiasi / Balti traukiniai iš triukšmo į ugnį. / Čia mūsų namai, čia gimėme būti.” Taigi, būkime 🌼 Dėkojame visiems už dar vienus fantastiškus metus drauge!
#perkančiasįžvaigždes ✨✨✨✨ „Sokratus“ bendruomenė džiaugiasi ne tik akademiniais mokinių pasiekimais, taip pat didžiuojasi pergalėmis ir tobulėti skatinančiais atradimais už mokyklos ribų. Gera, kad mokiniai randa jėgų, laiko ir valios garsinti Lietuvos vardą, siekti aukščiausių tikslų ir realizuoti savo talentus. Pastanga yra vienas svarbiausių gyvenimo variklių, taigi, nuoširdžiai sveikindami, dalinamės „Sokratus“ mokinių pergalėmis ir giriame titaniškas pastangas. 💙 ANASTASIA 💃 Sveikiname Darvino klasės mokinę Anastasią, birželio 2 dieną su partneriu Klaidu laimėjusią I vietą Pasaulio sportinių šokių federacijos Lotynų Amerikos jaunimo grupėje. Šiuo metu Nastė aktyviai ruošiasi atstovauti Lietuvai Pasaulio šokių organizacijos (WDO) varžybose. Anastasios kelias šokių pasaulyje prasidėjo netikėtai, mergina lankė meninę gimnastiką, ketino dalyvauti varžybose, kuriose reikėjo pademonstruoti Lotynų Amerikos šokių elementus, todėl Nastė kreipėsi į šokių klubą ir jos potencialas beregint buvo pastebėtas. Taip Anastasia pradėjo rašyti savąją pramoginių šokių istoriją, kuri virto vienintele merginos aistra. Anot Nastės mamos, „šokiai dažnai įsivaizduojami kaip gražus ir malonus sportas. Tačiau jų užkulisiuose slypi daug valandų treniruočių, fizinio pasirengimo, baleto pamokų. Profesionalūs šokėjai neturi laisvų vakarų ar atostogų. Nastei siekti pergalių padeda šokių studijos „Spindulys“ treneriai Brigita ir Mindaugas Baniai, taip pat VDU licėjaus „Sokratus“ mokytojai. Juk Anastasia gyvena ir mokosi Vilniuje, o Klaidas – Tauragėje. Šokių partneriai keliauja vienas pas kitą po kelis kartus per savaitę, kaskart važiuoja 250 kilometrų, kad turėtų galimybę treniruotis. Anastasiai yra tekę ne kartą ruošti namų darbus ar net atlikti testus autobuse. Visa tai būtų neįmanoma be licėjaus mokytojų ir administracijos supratingumo bei sąlygų mokytis sudarymo“. „Sokratus“ bendruomenė linki Nastei į Lietuvą parsivežti ne vieną WDO medalį ir drąsiai žengti svajonių link. Anastasia nori tapti trenere, teisėjauti varžybose ir su partneriu Klaidu ateityje atidaryti savo šokių klubą. Taigi, visi laikome kumščius, linkime sėkmės ir siunčiame gerą energiją! RIMANTAS 🏛️ „Sokratus“ bendruomenė didžiuojasi aktyvia mokinių savanoryste, sąmoningu noru sužinoti, tobulėti, padėti atsakingai kurti gimtojo miesto veidą. Taigi džiaugiamės Darvino klasės mokiniu Rimantu, kuris gegužės mėnesį savanoriavo Atviros architektūros savaitgalyje „Open House Vilnius“ ir kartu su tėčiu vedė ekskursijas „S7 biurų kompleksas ir „Telia Lietuva“ centrinė būstinė“ lietuvių bei anglų kalbomis. „Iš viso vedėme 7 ekskursijas: 4 šeštadienį, 3 sekmadienį. Iš jų anglų kalba – 5“, – pasakoja Rimanto tėtis Gintautas. – „Vienos ekskursijos trukmė maždaug 60 min. Kai nevesdavo ekskursijų, Rimantas padėjo formuoti lankytojų eiles, pasitikdavo svečius, klijavo lankytojų lipdukus ar prižiūrėjo lankytojų augintinius (į pastatų vidų augintiniai neįleidžiami). Manau, tai puiki viešojo kalbėjimo ir grupių valdymo patirtis. Prieš renginį kovo mėnesį Rimantas dalyvavo OHV mokymuose, reikėjo išmokti ekskursijų turinį lietuvių ir anglų kalbomis, taip pat vaikinas vedė 2 bandomąsias ekskursijas, pats lankėsi kitų savanorių bandomojoje ekskursijoje“. Įdomu tai, kad pagal OHV taisykles savanoriauti gali tik 20 metų sulaukę asmenys. Bet OHV maloniai padarė Rimantui ypatingą išimtį ir leido jam oficialiai savanoriauti kartu su tėčiu. Sveikiname jauno žmogaus iniciatyvą ir linkime Rimantui neprarasti noro ieškoti naujų patirčių, atrasti, augti ir toliau daryti gerą. PETRA ⛷️ Sveikiname ir plojame Darvino klasės mokinei Petrai, šiemet pakilusiai į I vietą U16 slidinėjimo reitinge. Petra profesionaliai slidinėti pradėjo, kai tėvai ją užrašė į projektą, siūlantį vaikams išmokti šio sporto. Vos pabandžiusi, mergina iškart suprato, jog nori slidinėti profesionaliai, užsirašyti į klubą, lankyti treniruotes ir dalyvauti varžybose. Kad pasiektų tokį rezultatą, žiemą Petra treniruodavosi po tris-keturis kartus, o vasarą po du kartus per savaitę, šiemet dalyvavo visose varžybose. Kalnai Petrą įkvepia, nes ji mėgsta žiemą, sniegą, jausmą, kai lieka viena didingos gamtos apsuptyje. „Leisdamasi nuo kalno jaučiuosi artima gamtai, jaučiu save“, - sako mergina. Petra tikra, kol baigs dvylika klasių – slidinės, vėliau gyvenimas parodys. Vis dėlto mergina nori atėjus laikui gauti instruktorės licenciją ir patirtimi dalintis su jaunimu. Didžiuojamės, linkime Petrai pergalių ir daugybės valandų laimės teikiančių kalnų apsuptyje. AGNĖ🥋 Agnė teakwon-do treniruotes lanko jau trejus metus, o birželio mėnesį Belgijoje tarptautinėse teakwon-do varžybų kovose pelnė du bronzos medalius ir auksą specialioje technikos rungtyje. Džiaugiamės merginos pergalėmis ir nuoširdžiai sveikiname! Tai ne pirmas ir, neabejojame, ne paskutinis Agnės laimėjimas! Kolumbo klasės mokinė sportuoti pradėjo kartu su mama, kad būtų drąsiau vaikščioti vėlai vakare, sportas labai patiko. „Tai mano sportas“, - sako Agnė, - „Dabar moku apsiginti, jaučiuosi drąsiau vaikščiodama vakarais“. Agnė treniruojasi net 6 valandas per savaitę, įdeda daug pastangų, kad sektųsi skinti pergales varžybose. Žengti į priekį merginą labiausiai įkvepia klubo „Gintarinis tigras“ treneris Rimas, komanda ir, žinoma, pasitikėjimas savimi. Linkime Agnei sėkmės, stiprybės ir neblėstančio pasitikėjimo savo jėgomis! 👏✨„Visos pergalės laikinos, bet ar dėl to liausiesi kovojęs?“, - žymiame romane klausė vienas Kamiu veikėjas. Akivaizdu, kad „Sokratus“ mokiniai tikri kovotojai, kuriems netrūksta drąsos ir noro ieškoti vis naujos galimybės nugalėti. 💙
#aktyvusmokymasis 🎶🛣️ Gyvas ir įtraukiantis ugdymas netradicinėse erdvėse licėjaus mokinius kviečia džiaugtis gyvenimu ir mėgautis mokymosi procesu. Judumo savaitę pradinėje mokykloje netrūko ugdančių kelionių, smagių ir prasmingų veiklų bei, žinoma, progų žaisti, susitikti, bėgioti, judėti ir mėgautis šildančiais saulės spinduliais. 🔆 Sokratukai vyko žaisti tinklinio į smėlio areną, turėjo galimybę susipažinti su žygių dviračiais ekspertu Joriu, išgirsti apie žygeivio nuotykius ir patirtį. 🚴♀️ Siekdami pažinti savo miestą, tyrinėjo Žvėryno apylinkes, taip pat dalyvavo edukacijoje „Bingo! Senamiesčio kiemeliai!“, pramogavo prie Baltojo tilto, o penktadienį visi pradinės mokyklos mokiniai, pasipuošę maudymosi kostiumais, dalyvavo vandens mūšyje mokyklos kieme. 🇱🇹 🇺🇦Sokratukai taip pat rado laiko nuveikti prasmingų darbų – per fizinio ugdymo pamokas bėgo solidarumo su Ukrainos vaikais bėgimą, kviesdami aukoti „Stiprūs kartu“ organizuojamoms, Lietuvoje vyksiančioms nuo karo nukentėjusių Ukrainos vaikų vasaros stovykloms. Kviečiame ir mes! 🙏Dėkojame licėjaus mokytojams ir mokiniams už aktyvią, judrią ir įspūdžių kupiną savaitę. 💙
#pasakiškapopietė 💙Siekiame, kad licėjuje ugdomos vertybės būtų puoselėjamos net tik mokykloje, taip pat šeimoje, tarp draugų ir visuomenėje, todėl šeimos įsitraukimas į bendruomenės gyvenimą svarbus ir prasmingas. 🧚🏽♀️🐉Smagu, kad ketvirtadienio popietę „Sokratus“ darželyje Šeimos dienos podiumu žengė meilė – mažieji sokratukai ir jų tėveliai, pasipuošę ryškiais pasakų personažų kostiumais. 💚 🥁💃🕺Popietė buvo triukšminga, paskendusi spalvingose muilo burbulų putose ir šypsenų jūroje. Auklėtojos, tėveliai ir mažieji auklėtiniai skaitė pasaką, dainavo, formavo šokio ratą, dalyvavo viktorinose ir, žinoma, kartu ragavo skaniąją darželio košę. 🙏🥹Dėkojame auklėtojoms ir tėveliams už bendrystę, gerą nuotaiką ir norą kartu kurti šviesią bei stebuklingą sokratukų dienos pasaką.
#saldžiųįspūdžiųdiena 🔆🐝 Saulėtą ketvirtadienio rytą visa „Sokratus“ pradinės mokyklos bendruomenė nutarė, kad mokslo, žaidimų ir bičiulystės vaisiai saldesni žaliuojančių medžių paunksmėje, ir, išvykusi siausti į Vingio parką, paskendo žydinčių pamokų, audringų žaidimų, dūzgiančios edukacijos ir nuoširdžios bičiulystės dienos rate. 👀🕵️♂️Užduotėlės, didinamieji stiklai, žiūronai bei kiti stebuklingi daiktai pamokose padėjo sokratukams sekti vasaros pėdsakais ir ją atrasti. Ryto mankšta, knygų klubas, meno dirbtuvės, juoko terapija, šuoliai nuo akmens, skėčiai, pakeičiantys sparnus, gardūs pietūs gryname ore ir futbolas kūrė džiugią dienos nuotaiką. Vis dėlto į pozityviausių emocijų sūkurį įsuko dienos karalienė Urbanbee.lt edukacija, kurioje pradinukai su bitininkais kalbėjosi apie miesto bitininkystę, bitučių gyvenimo ypatumus ir įpročius, jų teikiamą naudą ir reikšmę žmogaus gyvenimui. Euforijos bei nuoširdaus smalsumo banga užliejo sokratukus, kai atėjo laikas apsirengti bitininko kostiumą, atidengti avilį ir susidurti su bitutėmis akis į akį, leisti joms pasivaikščioti delnu, palaikyti medaus korį, paskanauti miesto bitučių medaus. 💛🐝 🙏🥹 Dėkojame „Sokratus“ pradinės mokyklos bendruomenei: mokytojams, mokiniams, administracijai, ir, žinoma, šauniajai Urbanbee.lt komandai už laime, draugyste ir žiniomis dūzgiančių įspūdžių dieną.
#justdance Galimybės šoka tik su tais, kurie jau yra šokių aikštelėje! O „Sokratus“ šokių būrelio bendruomenei iniciatyvos tikrai netrūksta, į aikštelę būrelio nariai žengia trankiai ir išdidžiai! Gegužės 18 dieną sokratukai su būrelio vadove Darija dalyvavo konkurse–festivalyje „Space“ ir… 🥁🥁🥁🥁tapo II vietos laureatais! Sveikiname! 🥰💙 „Labai džiaugiuosi ir didžiuojuosi vaikais, tikri šaunuoliai! Esu dėkinga ir tėveliams už jų supratingumą, nes reikėjo papildomo laiko ir repeticijų ruošiantis konkursui. Aš labai laiminga, kad turiu tokią nuostabią komandą – palaikančią, nebijančią iššūkių… Komandą, su kuria galime įveikti bet kokią situaciją! Žinoma, eisime tolyn, o toliau bus vis geriau!“, – sako būrelio vadovė Darija. Džiaugiamės, sveikiname ir didžiuojamės visos komandos pasiekimais! 🥁💃🪩💙
#gerospamokosbeieškant J. V. Gėtė filosofinėje poemoje „Faustas“ rašė: „Į mokslus kibus su aistra sunku sustoti: / Nors daug žinau, bet viską norisi žinoti.“ 🤓 Kūrybiškai organizuotas ir gyvas ugdymas, mokymasis ir bendradarbiavimas tyrinėjant – tai vieni svarbiausių „Sokratus“ filosofijos aspektų, kurie motyvuoja smalsauti ir augti. Laimei, „Sokratus“ pedagogai ir mokiniai kasdien leidžiasi į geros pamokos paieškas. ✅Kas ieško, tas, žinoma, randa. 🕵️♀️🕵️♂️🔎Kokią pamoką išvystume apsidairę aplink, kelias dienas pasivaikščioję po „Sokratus“ klases arba sekdami besimokančią licėjaus bendruomenę Vilniaus gatvėmis? 🤾♂️🤾♀️Norėdami pasiekti pagrindinį „Sokratus“ įėjimą ir pasukę galvą į kairę, fizinio ugdymo pamokoje pamatytume mokytoją Rasą ir licėjaus sporto aikštelėje žaidimus bei dinamišką sporto kultūrą kuriančius „Sokratus“ partnerių VIKO studentus, pajustume smagios Šekspyro klasės nuotaikos pliūpsnį, išgirstume juoko ir garsių balsų chorą. 🧪🔥Gamtos ir žmogaus klasėje sutiktume Platono komandą, siaučiančią mokytojo Dominyko pamokoje, intensyviai, garsiai ir audringai tyrinėjančią tirpalų rūgštingumą ir jau nekantriai laukiančią po kelerių metų prasidėsiančių chemijos pamokų. 🎨Užsukę į psichologės ir meno terapijos mokytojos Marijos kabinetą, akis į akį susidurtume su skirtingais spalvų, saviraiškos, širdies, kūrybos ir atsipalaidavimo deriniais. 🌁Integruotoje etikos ir anglų kalbos pamokoje prie Baltojo tilto išvystume Marko Polo klasės mokinius, angliškai kalbinančius praeivius, klausinėjančius, kaip rasti kelią iki lankytinų senamiesčio objektų. Prasidėjus pamokai moksleiviai atrodytų nedrąsus, bet įpusėjus pokalbiui su vilniečiais pamatytume, kad praeiviai noriai padeda sokratukams rasti tai, ko šie ieško. Taigi pamokos pabaigoje matytume laimingus mokinių ir mokytojų Linos bei Ivonos veidus, nes malonūs bei mandagūs atsakymai įkvepia moksleivius aktyviai bendrauti. Išgirstume ir mokinių išvadą – Vilniuje sutikti praeiviai yra empatiški ir paslaugūs, o įveikti iššūkiai augina ir skatina pasitikėti savimi bei pasauliu. 👩🔬🧫Užsukę į Martyno Mažvydo klasės pamoką rastume smagiai nusiteikusią mokytoją Kristiną ir daug smalsių protų, keliančių hipotezes, atliekančių eksperimentus ir ieškančių atsakymų į kelis reikšmingus klausimus: ar oras sveria? Kas geriau praleidžia vandenį: smėlis, molis, ar juodžemis? 🎶🌳Apsilankę mokytojos Augustės muzikos klasėje, sutiktume Ellą – praktikantę iš Belgijos, diskutuojančią su vaikais apie muziką, kuriančią ir besižavinčią mažųjų sokratukų gebėjimu bendrauti anglų kalba. Galėtume tarti, kad dvikalbės mokyklos kryptis jau yra graži dabartis. O vėliau su mokytoja Auguste keliautume į pirmokų pamokas „Muzikinis ritmas gamtoje“. Čia, medžių paunksmėje, sutiktume sokratukus, iš gamtinių medžiagų kuriančius ritmą, stebinčius ir besiklausančius aplink gyvenančių paukščių choro. 💙Galbūt tai eilinė „Sokratus“ bendruomenės diena, pamokos, kuriose susitinkame nuolat. Ir vis dėlto kartais pamirštame, kiek daug gyvenimo, aistros mokyti ir išmokti, pastangų, saulėtos nuotaikos, pokalbių, susitikimų bei nepaprastos patirties telpa vienoje geroje pamokoje. O juk tokių pamokų „Sokratus“ kartu ieškome nuolat ir, be abejo, drauge kasdien jas atrandame. 🙏🥹Dėkojame mokytojams ir mokiniams už iniciatyvą tyrinėti, bendradarbiauti, kurti ir kiekvieną paprastą pamokų dieną užburti nepaprastu smalsumu bei noru augti. Į mokslus kibus su aistra iš tiesų sunku sustoti, tik svarbu žinių troškimą nuolat kurstyti. Galima drąsiai tarti, kad kiekvienas „Sokratus“ bendruomenės narys kaip tik dėl to kasryt atveria mokyklos duris ir žengia į klasę (arba skuba kalbinti praeivių prie Baltojo tilto). 😎💙
#mokiniųtaryba 💙💙💙 Vos prieš kelis mėnesius „Sokratus“ mokiniai subūrė savivaldą, kuri pasiryžusi kasdien kurti ir perkurti licėjaus pasaulį. Mokinių taryba kviečia prisijungti ir dalinasi mintimis apie mokyklą. Dėkojame savivaldos nariams už iniciatyvą, idėją, montažą ir suvokimą, kad „tobulų mokyklų nėra, yra tokios, kokias patys kasdien kuriame“. Didžiuojamės ir džiaugiamės, kad „Sokratus“ auga veiklūs, gyvenamąja aplinka besirūpinantys jauni žmonės. Visą bendruomenę kviečiame susipažinti su savivaldos mintimis, o mokinius – prisijungti! 🫂
#menųpopietė Mokytis šokti 💃, dainuoti vokalo ansamblyje 🎤, tobulinti kovos menų įgūdžius🥋, groti ukulele 🎸, lipdyti keramikos dirbinius🏺– tai būdai gerinti bendravimo gebėjimus, ugdytis kūrybiškumą ir prasmingai leisti laiką po pamokų. Menų būrelius lankančių vaikų popietėje sokratukus suvienijo meilė menui, šokis, muzika, judesio dinamika ir noras parodyti, kiek pasiekta per metus. Popietės koncertas dovanojo pozityvių emocijų ir smagių įspūdžių simfoniją šauniesiems atlikėjams bei jų tėveliams. 🎶🏆💌 Per koncertą plojome, sveikinome ir didžiavomės mokytojos Augustės vokalo būrelio narių pasiekimais! Tarptautiniame konkurse-festivalyje „Music Is My Life“ „Sokratus“ ansamblio merginos tapo Grand Prix laimėtojomis. Festivalio laureatės, žinoma, buvo iškilmingai apdovanotos. Dar kartelį sveikinime ir džiaugiamės vokalo ansamblio merginų pergalėmis!👏 🙏🥹 Dėkojame visiems menų būrelių vadovams, jauniesiems atlikėjams ir žiūrovams. 💙🎨Gera, kai menas amžinybės sparnu paliečia žmogaus sielą...
#abstrakcijos 👨🎨🧐 Ketvirtadienį Kristupo Kolumbo klasė, filosofijos mokytojos Mykolas ir dailės mokytojas Aidas pakvietė bendruomenę į filosofijos ir dailės projektinės veiklos „Kūryba už tikrovės ribų“ pristatymą – parodos „Abstrakcijos“ atidarymą. 👨🏫🔎 Anot filosofijos mokytojo Mykolo, kiekvienas darbas atspindi tai, ko tikrovėje neišvysime, – autoriaus dvasinį pasaulį. Tad svarbu atkreipti dėmesį į vardą bei pavardę ir kūrinio pavadinimą, į tai, ką gali reikšti, ir tai, ko gali nereikšti mokinių kūriniai, nes darbai kviečia giliau pažinti kiekvieną kūrėją. „Kiekvienas menas yra sykiu ir paviršius, ir simbolis. Tie, kurie skverbiasi pro paviršių gilyn, rizikuoja. Tie, kurie skaito simbolius, rizikuoja“, – rašė Oskaras Vaildas. Organizatoriams kviečiant surizikuoti ir įsižiūrėti, parodos lankytojai nuoširdžiai siekė išgyventi kiekvieno kūrinio emociją ir suvokti vaizdo žinutę. 😎 💌 Ruošdami projektus, filosofijos pamokose mokiniai diskutavo apie pažinimo ribas, stengėsi rekonstruoti tai, ką galime pažinti, siekė įvardyti juslių, vaizduotės, mąstymo panašumus bei skirtumus. Dailės pamokose abstraktaus meno technika septintokams suteikė galimybę žengti už empirinio pažinimo ribų, atskleisti tai, kas dažnai nematoma, nepasakoma ir neatpažįstama. 🙏🥹 Dėkojame Kristupo Kolumbo klasei, mokytojams Aidui ir Mykolui už mąstyti bei grožėtis kviečiančią patirtį. 💙
🌎 Džiaugiamės, kad VDU licėjaus „Sokratus“ psichologė ir teatro terapijos mokytoja Marija, dalyvaudama radijo laidose, aktyviai dalinasi žiniomis ir patirtimi 🎤 Kviečiame klausytis 🤓 Kitos laidos nuorodą rasite komentarų skiltyje🎙️
#lyderystė 🔟🟰👨🎨„Sokratus“ bendruomenei svarbus lygiavertis kalbinis, matematinis, gamtamokslinis, technologinis ir meninis raštingumas, tai atskleidžia ir mokytojų bei mokinių pasiekimai. 🥇🏆Džiaugiamės ir sveikiname aštuntoką Igną Vincentą Kiznį, kuris dalyvavo matematikos konkurse „KINGS lyga“ ir laimėjo aukso medalį. Linkime, kad Igno skaičiams ir ateityje netrūktų drąsos bei išminties, kad juos ir toliau lydėtų pergalės. 🌎👩🏫Didžiuojamės „Sokratus“ dirbančiais pedagogais, kurie kokybiškai ir kūrybiškai ugdo licėjaus mokinius bei randa laiko padėti Vilniaus miesto mokytojams ir mokiniams. Muzikos mokytoja Augustė mielai prisideda prie Vilniaus miesto savivaldybės projekto „Vilnius yra mokykla“, dalinasi patirtimi ir kuria išradingas pamokas visiems vilniečiams. Kviečiame susipažinti su mokytojos Augustės pamoka: https://www.vilniusyramokykla.lt/pamoka/muzika/dainu-svente/
#diskusijasueksperte „Persidirbimas, pervargimas, spaudimas, rezultatų reikalavimas slegia, kuria daugybę problemų, nuo kurių atsitraukti bando tiek vaikai, tiek suaugę. Kaip žinia, dalis tų pabėgimo būdų yra naikinantys, tad čia tikrai galėtų padėti įvairūs menai, siūlantys nedideles laisvės salas.“ Patirtimi „Sokratus“ licėjuje dalinasi vizualiųjų menų būrelio vadovė Aistė Kisarauskaitė. Aistė yra įvairiapusiška menininkė: dailininkė, performansų ir instaliacijų kūrėja, rašytoja, meno kritikė, savo namuose įkūrusi galeriją, nevengianti aštrių, nepatogių, kartais skaudžių temų, kurios visuomenėje dažnai būna patogiai ignoruojamos. 👩🎨🎨🖌️ Sokratus licėjuje atsidūriau tiesiog iš smalsumo. Rūpėjo suprasti, ar galiu dirbti su paaugliais (11-13 metų vaikais). Turiu dvylikametę dukrą, tad neblogai žinau, kas rūpi tokio amžiaus vaikams, kokius žaidimus jie žaidžia, kas madinga, tačiau šis žinojimas negarantuoja sėkmės. Mokymo procese nepaprastai svarbios mokytojo asmeninės savybės, gebėjimas susikalbėti, matyti vaikų gabumus ir jų problemas. Svarbus ir gebėjimas sudominti, įtraukti. Apie ugdymo filosofiją ir tikslus Kiekvienas vaikas piešdamas susiduria su savo galimybių ribomis ir, man atrodo, svarbiausia išmokyti jaunus žmones suprasti savo trūkumus ir juos pamažu įveikti, padėti plėsti gabumus, mokyti juos sėkmingai išnaudoti. Manau, kad mokymo procesas atneša rezultatą kasdien stropiai dirbant, pamažu žingsniuojant į priekį. Iš patirties žinau, kad net kūrybinėse profesijose gabumai lemia toli gražu ne viską, o šiuolaikiniame mene, kai daugybę dalykų už mus atlieka technologijos, meistrystė nebevaidina tokio svarbaus vaidmens. Dabartiniame mene itin svarbus mąstymas, gebėjimas perteikti jausmą ir kūrybiškos, netikėtos, visuomenei aktualios idėjos. Menas vis dar yra laisvės, svajonių ir noro pakeisti pasaulį erdvė, tad net ir dailės būrelio ribose svarbu ugdyti laisvą mąstymą, svarbu, kad menas netaptų prievole. Sakytume, kad turint vieną valandą per savaitę neįmanoma daug nuveikti, bet siekiu vaikams parodyti meno pavyzdžių, suteikti akvarelės liejimo, piešimo pagrindus: išmokti matuoti ir matyti proporcijas, perspektyvą, piešti figūrą. Niekada nevertinu, kas yra geresnis ar blogesnis – kiekvienas turi savo stipriąsias ir silpnąsias puses. Vieni linkę į realistinį piešinį, kiti į stilizuotą animacinį, kažkas galbūt savyje slepia ekspresyvų tapytoją. Pagrindinė mano filosofijos mintis – menas nėra prievolė, o dailės būrelis – ypač. Jis turi teikti džiaugsmą. Mano nuomone, piešimui negabių vaikų nėra, nors visai gali būti, kad kažkas į tokį būrelį neateis, kažkas labiau domisi futbolu ar informacinėmis technologijomis, kiekvienas turi savo svajonių, nors dažnai gyvenime paaiškėja, kad sėkmė slypi visai ne ten, kur manėme, tad mūsų pareiga tiesiog suteikti vaikams įvairių pasirinkimo galimybių. Apie iššūkius Didžiausia švietimo problema yra sisteminė – vis dar matematiką iškeliame virš kitų dalykų, meno disciplinas nustumdami į paribį, tačiau šiuolaikinis pasaulis, net daugybė verslo sektoriaus reklamų nuolat pabrėžia kūrybiškumą. Aš manau, kad meno disciplinų nuvertinimas turi visų pirma neigiamą efektą dabarties ir ypač ateities ekonomikai. Kultūra yra didžiulė ekonomikos dalis, tačiau mes vis dar gyvename stereotipais, į švietimo sistemą priverstinai grūsdami aukštosios matematikos formules, kurias vaikai turi iškalti mintinai, o ne ugdydami kūrybiškumą ir kritinį mąstymą. Ne tik menas be kritinio mąstymo neegzistuoja, be jo neįmanoma ir subalansuota pilietinė visuomenė, ekonomikos ir mokslo pasiekimai. Apie meninio ugdymo prasmę Svarbu pabrėžti, kad mūsų visuomenei vis dar nepaprastai stinga elementaraus kultūrinio išsilavinimo, vis dar gajūs sovietmečiu suformuoti stereotipai, tarkim, apie neracionalų, išsiblaškiusį, girtuoklį menininką (poetą, rašytoją), nes sovietų sistemai buvo svarbu mažinti inteligentijos, t. y. intelektualų įtaką. Nereikia nei priminti, kad tuo metu gėrimo tradicijomis garsėjo tiek partinis elitas, tiek darbininkai, tiek kitų profesijų atstovai. Menininkai tikrai nebuvo išskirtiniai, tačiau jie turėjo daugiau laisvo mąstymo, o tai buvo pavojinga sovietams. Keista, kad šios klišės vis dar gyvos. Prie to prisidėjo ir švietimo sistema, kuri šiek tiek baidosi laisvo mąstymo, kultūros, yra koncentruota į tiksliuosius mokslus. Šiuolaikinis menas remiasi naujausiomis mokslo, filosofijos teorijomis, jis atraktyvus ir įdomus, tačiau, kaip ir kiekvienam dalykui, jam reikia pradmenų. Nežinant muzikos raidos istorijos, pirmą kartą išgirdus, sunku būtų pamėgti, tarkim, Hard Metal muziką. Taip ir su menu – jam taip pat reikia žinių. Dar vienas svarbus aspektas – menas lavina ne tik kūrybiškumą, jis dirba su emocijomis, turi didelį terapinį poveikį. Tiesą sakant, šiuolaikinis menas puikiai ir dažnai bendradarbiauja su tiksliaisiais mokslais būtent todėl, kad jie papildo vienas kitą, sukurdami naujus produktus, tai pavyzdys, kuriuo galėtų sekti šiuolaikinė švietimo sistema. Apie problemas, galimybes ir laisvės salas Apibendrinti paauglių problemas sunkoka, nes dvylikamečiai dar yra paauglystės pradžioje. Jie jau nebeturi tos vaikiškos laisvės, kuri leidžia piešti, ką nori ir bet kaip, tad dauguma svajoja valdyti piešinį, atsiranda meistrystės siekis. Čia galimybių teikia internetas, kuris nėra vien blogis, kaip dažnai sakoma. Youtube, kitose platformose yra daugybė piešimo, akvarelės, tapybos video pamokų, filmukų apie perspektyvą, kaip piešti žmogaus veidą ir pan. Tad nuolatinis paauglių tupėjimas internete, socialiniuose tinkluose gali tarnauti ir tobulėjimui. Be abejo, bet kokio amžiaus mokiniai susiduria su emocinėmis problemomis, tačiau, mano nuomone, svarbiausia bėda, ėdanti ne tik jaunus žmones, bet ir visą mūsų visuomenę, yra krūviai ir laiko nebuvimas. Persidirbimas, pervargimas, spaudimas, rezultatų reikalavimas slegia, kuria daugybę problemų, nuo kurių atsitraukti bando tiek vaikai, tiek suaugę. Kaip žinia, dalis tų pabėgimo būdų yra naikinantys, tad čia tikrai galėtų padėti įvairūs menai, siūlantys nedideles laisvės salas. Apie vizualiųjų menų būrelį ir sėkmės patirtį Turbūt nenustebsite, jei pasakysiu, kad būrelio metu vaikai piešia. Bet ne tik. Mes juokaujame, kartais prašau ką nors nufotografuoti, nes fotografija taip pat yra vaizduojamojo meno dalis. Lankėmės VDA animacijos katedroje, Gitenio Umbraso parodoje. Bet man svarbiausia, kad vaikai patys kelia sau uždavinius, susigalvoja kūrinio temas. Gera matyti, kaip jie tobulėja. Vaikai, su kuriais dirbu, yra iš tiesų smalsūs, aktyvūs, imlūs, nuoširdūs ir geri žmonės. Man didžiausia sėkmė išgirsti, kad visą savaitę jie laukė būrelio.
#išpraeitiesirtiesiaiįateitį 🤍🪽Licėjuje siekiama ugdyti socialinį emocinį intelektą, dirbti kūrybiškai bendradarbiaujant, puoselėjant nacionalines ir europines vertybes, taigi visą savaitę Pasaulinė knygos diena kvietė „Sokratus“ bendruomenę pasikinkyti sparnuotąjį Pegasą, pasitelkti vaizduotę, nerti į kalbos pasaulį, išgirsti kultūros ir žmogaus sielos sąskambius. 🕵️♀️Anot literatūrologės Viktorijos Daujotytės, kūrinio skaitymas yra prigimtos kultūros atpažinimas, vedantis link neišsemiamų prasmių, nes skleidžiasi ne tik dabartyje, bet ateina iki mūsų iš praeities ir tiesiai į ateitį: „Kultūros vystymasis arba buvimas gyva iš tiesų vyksta ir per sielų sąskambius, nepripažįstančius laiko ir erdvės.“ 💭📚Taigi, minėdami Pasaulinę knygos dieną, sokratukai ir jų mokytojai visą savaitę kūrė dialogą su knygų puslapiuose glūdinčia kultūros patirtimi. 📖☂️Barboros Radvilaitės klasė su mokytoja Jurgita dalyvavo skaitymą skatinančioje akcijoje „Tėčiai skaito vaikams“ ir vyko į Martyno Mažvydo biblioteką. Taip pat kūrė „Knygų alėją“, kurioje, persirengę mėgstamais knygų veikėjais, slėpėsi po skėčiais. Skėčius papuošė simboliais, susijusiais su apmąstomų istorijų pasauliu. „Knygų alėjos“ lankytojai galėjo grožėtis gyvomis įkūnijamų personažų skulptūromis, spėti, kokia knyga vizualizuojama, įsitraukti į pokalbį su kuriamu veikėju ir, žinoma, pavartyti knygą, į kurios pasaulį mažieji aktoriai stengėsi įtraukti praeivius. 😎🐝Anderseno ir Archimedo klasės ne tik spėjo pasivaikščioti stebuklų kupina alėja, taip pat vyko į edukaciją „Pegaso“ knygų labirinte. Magelano komanda lankėsi „Vagos“ knygyne, o Marko Polo klasės mokiniai suteikė džiaugsmo jaunesniems bendruomenės bičiuliams, pakvietę mažuosius į pasakų ratą. 🌼Be abejo, pradininukai ne tik edukacijose, bet ir pamokose su klasės draugais bei auklėtojomis skubėjo aptarti sužavėjusias knygas bei įkūnyti mėgstamus personažus. 🥹💛Gera, kai sielų pokalbius megzti padeda vaizduotės ir literatūros sąskambiai. 🔆