Tarptautiniai projektai

Tarptautiniai projektai skirti stiprinti bendruomenę, įveikti mokymosi problemas ir pagerinti mokinių akademinius rezultatus, taip pat ugdyti įvairiausius mokinių įgūdžius: kritinį mąstymą, kūrybiškumą, komandinio darbo, komunikavimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.

NORDPLUS JUNIOR PROJEKTAS „DIGITAL EDUCATION AND SUSTAINABILITY IN THE SCHOOL OF XXI“ (SKAITMENINIS RAŠTINGUMAS IRDARNUS VYSTYMASIS XXI A. MOKYKLOJE)

Tai Švedijos Aukštojo Mokslo Tarybos remiamas projektas, skirtas ugdyti mokinių savigarbą, prisiimti asmeninę atsakomybę, bendradarbiauti ir gerbti poreikius, kitų žmonių interesus; padėti mokiniams suprasti tvarių / darnių santykių reikalingumą tarp žmonių ir jų aplinkoje; stiprinti praktinius problemų sprendimo ir darbo komandoje įgūdžius; skatinti teigiamą ir kompetentingą požiūrį į asmeninę sveikatą ir gerovę.

Laikotarpis: 2022-09 – 2023-09, trukmė 12 mėn.

Skirtas 6-8 klasių mokiniams (12-15 metų).

Partneriai: VDU licėjus “Sokratus” Lietuva (koordinatorius), Kuldigos vidurinė mokykla Latvijoje, Talino Lasnamäe Gümnaasium Estijoje ir Stokholmo Rödabergsskolan Švedijoje.

Siekiamas rezultatas – naujų mokymo metodų taikymas, integruojant dalį mokyklų, jų mokinių ir bendruomenės. Draugiškesnis požiūris aplinkai dėl įgytos patirties ir praktinių pavyzdžių, šalių partnerių pavyzdžių.

  • 2023 m. kovo 20-24 dienomis projekto NordPlus Junior projekto partneriai keliavo į Kuldigą (Latvijoje), ten vyko trečiasis projekto susitikimas. Susitikimo metu projekto dalyviai sprendė grupines užduotis, žaidė kino filmų žaidimą, leido laiką edukacinėje veikloje miesto muziejuje ir parko teritorijoje. Licėjaus vaikai ir mokytojos turėjo daug įdomių kūrybinių veiklų, kurių metu mokiniai patobulino IT įgūdžius, kūrė filmukus tvarumo tema, mokėsi latvių kalbos bei dainų, taip pat lankėsi Kuldigos skaitmeninių inovacijų centre, kur diskutavo apie dirbtinio intelekto galimybes ir virtualią aplinką. Mokiniai aktyviai įsitraukė į tvarumo dirbtuvių veiklas: gamino muilą, perdirbto popieriaus sėklų daiginimo indelius, draugystės apyrankes, kūrė bei atsakinėjo į interaktyvius klausimus, susijusius su tvarumu. Susitikimo pabaigą „Nordplus“ projekto stovykloje vaikinavo latvių liaudies šokių ir sporto pamokos, o po jų projekto dalyviai gamino sveikuoliškus užkandžius vakarėliui, kurio metu daug šoko, žaidė ir dainavo. Projekto dalyviai susitikimo metu pagilino savo žinias apie tvarumą, patobulino IT įgūdžius ir žinoma, džiaugėsi bendravimu vieni su kitais, nes jau užsimezgusios gražios draugystės.
  • Gruodžio 12-16 dienomis projekto partneriai susitiko Stokhlome (Švedijoje) – antrojoje NordPlus Junior projekto šalyje. Švedijos sostinėje Stokholme įsikūrusioje Rödabergsskolan mokykloje mokiniai lygino Kalėdų šventimo tradicijas Švedijoje ir Lietuvoje, naudodamiesi ,,Goosechase” programėle, įsitraukė į komandinį kalėdinių veiklų įgyvendinimo žaidimą. vakarą lydimi gido tyrinėjo Stokholmo senamiestį. Pilietiškas ir kūrybiškas buvo susitikimas antradienį: Kalėdinėmis giesmėmis paminėjome Šv. Liucijos dieną, aplankėme Švedijos parlamentą (Rikstag) bei gaminome imbierinius namelius, o trečiąją projekto vizito dieną skyrėmė tvarioms Kalėdoms XVIII-XIX a. švedų namuose bei ypatingiems gyventojams Baltijos jūros dugne. Ketvirtoji vizito diena buvo skirta sveikam gyvenimo būdui, planetos išsaugojimo sprendimo būdams bei susipažinimui su švedų kalba diskusijų bei interaktyvių veiklų praktikoje.
  • Pagal šį projektą spalio 9-14 dienomis Vilniuje (Lietuvoje) vyko pirmasis projekto partnerių susitikimas. Mokiniai kartu su mokytojais  dalyvavo edukacijoje “Sukurkime planetą” Miesto laboratorijoje, darnaus vystymosi dirbtuvėse, kurių metu mokėsi lietuvių kalbos, siuvo draugystės kiltą ir gamino ekologišką muilą. Mokiniai taip pat tyrė Vilniaus senamiesčio architektūrą tvarumo požiūriu ir dalyvavo interaktyviose darnaus vystymosi dirbtuvėse po atviru dangumi “Open gallery“. Projekto partneriai turėjo progą aplankyti Anykščius ir susipažinti “Darnaus vystymosi gyvenimu XX a.” Susitikimą pabaigė mokinių Stop motion filmukų “Darnaus vystymosi iššūkiai ir sprendimo būdai” pristatymai.

 

 

ERASMUS+ PROJEKTAS 2020-1-ES01-KA229-082954_4 „CLIL CONNECTION. EXCHANGING AND IMPROVING CLIL PRACTICES THROUGH EUROPE“

Skirtas sukurti ir sustiprinti CLIL metodikos įgyvendinimą mokyklose partnerėse.

Laikotarpis: 2020-09-01-2023-08-31, trukmė 24 mėn. pratęstas 1 metus.

Skirtas 4-8 klasių mokiniams

Partneriai: Ispanija (koordinatorius), Italija, Lietuva, Graikija, Lenkija

Siekiamas rezultatas – CLIL metodikos diegimas mokykloje, mokytojų motyvacija dvikalbiam ugdymui, pasirengimas tarptautinėms programoms.

Nuoroda: https://twinspace.etwinning.net/111756/home

  • Pagal šį projektą kovo 6 – 13 dienomis į mokinių mobilumo vizitą Madride (Ispanijoje) išvyko 8 Kolumbo klasės mokiniai lydimi ispanų kalbos mokytojos Marios Martinez Bort bei muzikos mokytojos Augustės Andrijauskaitės. Mokiniai gyveno šeimose, kartu su kitais projekto dalyviais dalyvavo įvairiose veiklose mokykloje taip stiprindami savo ispanų kalbos žinias, o mokytojos sėmėsi patirties, kaip dvikalbį ugdymą praktiškai taikyti pamokose.
  • Gegužės 2-6 dienomis Kolumbo klasės mokinių grupė kartu su anglų kalbos mokytoja Gražina Vaitkunske, istorijos mokytoja Lina Kopcikaite ir neformalaus ugdymo vadove Vitalija Latožaite dalyvavo Erasmus+ projekto „CLIL Connection. Exchanging and improving CLIL Practices Through Europe“ veiklose Graikijoje. Čia jie susipažino su apylinkėmis ir istorija. Mokiniai vieni kitiems pristatė savo šalis ir mokyklas. Trečiadienio rytą Kolumbo klasės mokiniai pradėjo nuo užsiėmimo, kurio metu atliko grupines robotikos užduotis bei susipažino su robotu humanoidu. Na, o po pietų susipažino su Atėnų Egalėjo rajono Meru, aplankė Graikijos Parlamento rūmus, Prezidento ir Ministro pirmininko rezidencijas. Organizatoriai graikai surengė labai šiltą ir jaukią atsisveikinimo ceremoniją.
  • Spalio 8-14 dienomis Šekspyro klasės mokinių grupė su matematikos mokytoja Alma Mikalauskiene ir pradinių klasių mokytoja Justina Šimanskiene lankėsi Italijoje, kur visą savaitę mokiniai atlikinėjo įvairias užduotis, kūrė muziką, šoko, rašė savo norus pasauliui, kuriuos užkabino ant norų medžio. Tą savaitę projekte dalyvaujantys mokiniai taip pat gamino muzikos instrumentus, lankėsi muzikos intrumentų muziejuje, kuriame du broliai kolekcionuoja viso pasaulio instrumentus, grojo tereminu – vieninteliu pasaulyje instrumentu, kuriuo grojama jo nepalietus, bendravo, žaidė, klausė įvairių šalių dainų ir kartu dainavo karaoke. Taip pat buvo aplankytas nuostabaus grožio miestas – Milanas. Projekte dalyviai laimingi grįžo į savo šalis ir nekantraudami laukia kito susitikimo Lietuvoje – mūsų Licėjuje!

ERASMUS+ PROJEKTAS 2020-1-ES01-KA229-082202_2 „LOS VALORES A TRAVÉS DEL ARTE / VALUES THROUGH ART“

Skirtas stiprinti bendruomenę, įveikti mokymosi problemas ir pagerinti mokinių akademinius rezultatus, taikant meną ir jo rūšis kaip pagrindą.

Laikotarpis: 2020-09-01-2023-08-31, trukmė 24 mėn. pratęstas 1 metus,

Skirtas 3-8 klasių mokiniams

Partneriai: Ispanija (koordinatorius), Kroatija, Lietuva

Siekiamas rezultatas – Ispanų k. gilinimas pasitelkiant meną kaip metodą.

Nuoroda: https://twinspace.etwinning.net/123770/home

  • Kovo 27 d. – balandžio 1 d. 13 VDU licėjaus „Sokratus” mokinių iš MPolo, Kolumbo ir DaVinčio klasės, lydimi ispanų mokytojos Marios Martinez Bort bei pirmokų mokytojos Jovitos Aksamit, pradėjo Erasmus+ projekto „Los valores a traves del arte/ Values through art“ savaitę Kroatijoje. Mokiniai susipažino su šalies istorija, ugdymo ypatybėmis, aplankė įžymias vietines vietas, mokėsi ir bendravo su Kroatijos mokiniais.
  • Gegužės 23-27 dienomis mūsų licėjuje vyko Erasmus+ projekto “Los valores a través del arte/Values through art” Nr. 2020-1-ES01-KA229-082202 trečiasis tarptautinis susitikimas, kurio metu projekto partneriai iš Šibeniko vidurinės mokyklos (Kroatija), tarp kurių buvo 4 mokytojos ir 12 mokinių bei mokiniai iš Ispanijos (nuotoliniu būdu) kartu su mūsų mokiniais dalyvavo pačiose įvairiausiose veiklose, skirtose kuo geriau pažinti Europines vertybes per meną ir ne tik. Visą savaitę mokiniai tobulino savo komunikacinius ir bendradarbiavimo gebėjimus, o taip pat turėjo ne vieną progą pademonstruoti ir savo kūrybiškumą. Štai antradienį susiskirstę į 5 skirtingas komandas Kroatijos ir mūsų licėjaus mokiniai, panaudodami natūralias gamtoje randamas medžiagas: lapus, akmenis, žiedus, šakeles ir konkorėžius kūrė išties nuostabias mozaikas, kurios nugulusios ant pievos, džiugino ir aplinkinių namų gyventojus. Ketvirtadienį su teatro mokytoja Sigita su mokiniai kūrė trumpus etiudus, parodydami, kiek daug visko galima parodyti nesikalbant: per emocijas, judesį, veido mimikas ir pan. Buvo labai įdomu spėlioti, kas ką vaidina Paskutinę susitikimo dieną visi dalyviai kartu su muzikos mokytoju Eirimu Velička išbandė kūno perkusiją ir tiek rimtai į ją įsitraukė, kad ritmas nuvilnijo nuo Vilniaus iki Ispanijos! Ir žinoma, daug dėmesio susitikimo metu skyrėme projekto partnerių šalių pažinimui, istorijai ir kultūrai: mokiniai parengė pristatymus ir viktorinas apie savo šalį, aplankėme ir Valstybės pažinimo centrą, apie didingą Lietuvos istoriją sužinojome viešėdami Trakuose ir Kernavėje (ačiū už smagius įspūdžius ir gerą nuotaiką anglų k. mokytojai Gražinai ir istorijos mokytojai Linai). Projekto partneriai turėjo unikalią progą susipažinti su visa mokyklos bendruomene dalyvaudami “Sokratus puotoje”! Džiaugiamės, kad visą savaitę projekto partnerius “globojo” ispanų kalbos mokytoja Maria, dalinusi visiems gerą nuotaiką, o partnerius iš Ispanijos (net ir dalyvaujant nuotoliu), labai sumaniai ir aktyviai įtraukusi į veiklas.

ERASMUS+ PROJEKTAS 2020-1-FR01-KA229-080099_3 „PROMOTE SCHOOL CLIMATE AND WORK THE FUNDAMENTALS THROUGH SUSTAINABLE DEVELOPMENT“

Skirtas plėsti mokinių supratimą apie Europos pilietiškumą bei suteikti mokiniams atsakomybę vykdant darnaus vystymosi projektus.

Laikotarpis: 2020-09-01-2023-08-31, trukmė 24 mėn. pratęstas 1 metus

Skirtas: 4-8 klasių mokiniams

Partneriai: Prancūzija (koordinatorius), 3 kitos Prancūzijos mokyklos, Ispanija, Lietuva

Siekiamas rezultatas – Pilietinės mokinių bendruomenės stiprinimas.

Nuoroda: https://twinspace.etwinning.net/132044/home

ERASMUS+ PROJEKTAS 2019-1-ES01-KA229-063982_5 „PERFORMING ARTS FOR LEADER STUDENTS (PEARLS)“

Skirtas – naudojant daugiapakopio ir bendro ugdymo principus tobulinti mokinių pagrindinius socialinius įgūdžius, išmokyti mokinius dainavimo, šokio ir teatro technikų, kurie leis jiems atlikti meninius darbus, projektus, didins mokinių savivertę.

Laikotarpis: 2019-09-01-2022-08-31, trukmė 24 mėn. pratęstas 1 metus

Skirtas 4-8 klasių mokiniams

Partneriai: Ispanija (koordinatorius), Italija, Lietuva, Graikija, Rumunija

Siekiamas rezultatas – Įprasminti menų dalykus mokykloje kaip lygiaverčius ir svarbius pagrindinių gebėjimų elementus.

Nuoroda: https://twinspace.etwinning.net/81768/home

  • Pagal šį projektą 2022 m. vasario 27 d. – kovo 5 d. Valensijoje (Ispanijoje) mobilumo vizito buvo išvykusios pradinių klasių mokytoja L. Bukauskienė ir teatro mokytoja S. Pikturnaitė. Mokytojos sėmėsi gerosios patirties, kaip meninės disciplinos gali praturtinti ugdymo procesą, užmezgė ryšius su kitų užsienio mokyklų mokytojais ir parvežė naujų idėjų ir metodų į mūsų licėjų!
Registruotis